Rozvoj a vzdělávání kolegů z digitálního marketingu

Digitální marketing je dynamické odvětví, kde se velmi rychle mění technické aspekty i aktuální trendy. Naši kolegové proto v oblasti rozvoje nezahálí. Nezáleží, zda se jedná o nováčka nebo zkušeného kolegu, každý se vzdělává a pracuje na sobě.

Vzdělávání je důležitou součástí práce digitálního specialisty

„U nás v týmu je nejdůležitější odborný přesah bez ohledu na specializaci. Nepřestáváme se rozvíjet a navzájem si předáváme zkušenosti, aby každý z nás byl schopen se na naše klienty podívat v širším kontextu, správně vyhodnocovat priority a dělat na projektech správná rozhodnutí,“ říká Ondra, vedoucí týmu digitálního marketingu.
 
Součásti rozvoje našich kolegů z oddělení digitálního marketingu je mimo jiné získávání odborných certifikací.
Které certifikáty jsou pro tým zásadní, jak souvisí s jejich celkovým rozvojem a proč by měly zajímat klienty oXyShopu? Zeptali jsme se Lukáše, našeho experta na výkonnostní marketing.
 

Jaké certifikace podle tebe potřebují specialisté digitálního marketingu?

  • Lukáš: To se samozřejmě liší dle specializace každého člena týmu. U specialisty na výkonnostní marketing je základem certifikát Google Ads, pokud se věnuje zbožovým srovnávačům, jde o Mergado certifikát. Certifikace tedy vybíráme pro každého člena v týmu zvlášť, podle toho, jaká je jeho role v týmu.

Jak ze získaných certifikací mohou profitovat zákazníci oXyShopu?

  • Lukáš: Pro zákazníky oXyShopu jsou certifikáty garancí, že se aktivně věnujeme vzdělávání nejen v rámci firmy, ale i ve spolupráci s různými partnery. Jsou znakem toho, že v rámci daného nástroje nebo oblasti je člověk, který práci vykonává, opravdovým expertem.

Je pro váš tým důležité, aby nováčci získávali různé certifikace?

  • Lukáš: Snažíme se aktivně do týmu vyhledávat kolegy se zájmem o sebevzdělávání, které je podmínkou pro rozvoj v digitálním marketingu. Příprava na certifikace a různá školení motivují k sebezdokonalování a zároveň jsou pro nováčky i zdrojem vědomostí a kontaktů, které mohou při práci v oboru využívat.

Vzděláváte nováčky i jinou formou?

  • Lukáš: V našem týmu se z každého nováčka snažíme vychovat seniora. Každý začíná na dílčích úkolech a postupně se posouvá k těžším a komplexnějším činnostem. Je proto důležité, aby se jim někdo celou cestu věnoval a předával jim vědomosti i zkušenosti. Každý senior se může díky tomu setkat s novými a neotřelými nápady, které každý nováček přináší.

Certifikáty se můžou pochlubit i nejnovější členové týmu digitálního marketingu

David a Honza jsou novými členy týmu digitálního marketingu, a právě tento měsíc získali certifikát Mergado. Zajímalo nás, co nového se dozvěděli a jak se chtějí rozvíjet dál.
Co nového jste se díky certifikaci Mergado dozvěděli?
  • David: S Mergadem jsem předtím nikdy nepracoval, takže na úvodním základním školení tohoto nástroje pro mě bylo nové úplně všechno. Ale hned jsem poznal, že pro práci ze zbožovými srovnávači je Mergado velmi šikovný nástroj, který spoustu úprav zjednoduší a ušetří i dost času. Dokonce mě Mergado tak zaujalo, že jsem za několik dní absolvoval další školení na regulární výrazy.
  • Honza: Naučil jsem se, jak pracovat s feedem tak, abych si ho dokázal upravit dle vlastní potřeby pro různé porovnávače nebo agregátory. Díky Mergadu se tak dá výrazně zlepšit výkon a ušetřit čas.

Co vás na získání certifikace a nástroji Mergado baví?

  • Honza: Nejvíce mě baví získané zkušenosti praktikovat při práci pro naše klienty a sledovat tak reálné výsledky, které úpravy přinesou.
  • David: Zatím se s Mergadem pořád seznamuji a zkouším si různá pravidla, ale už teď zjišťuji, že ulehčí spoustu práce. Baví mě na něm jeho přehlednost, jednoduchost a možnosti pro úpravu feedů.

A do jakého dalšího vzdělávání se pustíte teď?

  • David: Jelikož Mergado nabízí fakt hodně možností, jak s feedem pracovat, tak bych v něm chtěl získat ještě větší praxi a svou práci tím zefektivnit. Už jsem se díval, že Mergado nabízí další aplikace, jako například Bidding Fox, což je nástroj pro bidování na zbožových srovnávačích, se kterým bych se do budoucna také chtěl naučit pracovat. A výhledově bych si také rád udělal certifikace od Google na Google Ads, Google Analytics nebo Google Tag Manager.
  • Honza: Já se chci nadále rozvíjet především ve výkonnostním marketingu, hlouběji proniknout do každého kanálu a „vyždímat“ tak z něj pro klienty maximum. Momentálně se chystám na pokročilejší certifikáty od Google Ads. Dále se chci věnovat různým marketplaces a méně známějším agregátorům, kde vidím do budoucna velký potenciál.
arrow icon